Má priemysel komunikovať? Ponúkame 5 dôvodov, prečo je to dôležité

  • Domov
  • Blog
  • Má priemysel komunikovať? Ponúkame 5 dôvodov, prečo je to dôležité
Zamestnanec priemyselného podniku v prilbe dáva rozhovor žurnalistovi v prilbe, v priestoroch priemyselného areálu.

Má priemysel komunikovať? Ponúkame 5 dôvodov, prečo je to dôležité

Priemysel síce ťahá slovenskú ekonomiku, no o jeho dôležitosti a záujmoch verejnosť tuší len málo. Je za tým podcenená komunikácia

Slovensko je “z gruntu” priemyselná krajina. Je to dané mohutnou industrializáciou, ktorú Slovensko zažilo najmä po roku 1948 a do veľkej miery aj masívnym nárastom zahraničných investícií po roku 1998. 

Fakty o dôležitosti slovenského priemyslu:

Problém je, že o sile priemyslu tuší len málokto. Pritom od jeho výkonnosti záleží nielen chod ekonomiky a imidž krajiny, ale aj životy stoviek tisíc zamestnancov, ich sociálny status a kvalita životného prostredia, v ktorom žijú.

Dôvodov slabého imidžu slovenského priemyslu je viacero. Férovo treba priznať, že vina je čiastočne aj na ramenách firiem. Možno vyrábajú skvelé technológie a produkty, no v komunikácii zaostávajú. Česť výnimkám.


Z našich skúseností vyplýva, že významná časť firiem si nevytvára systematické vzťahy s novinármi, ich weby sú zastarané alebo neaktuálne a k sociálnym sieťam, hlavne dôležitému Linkedlnu, pristupujú laxne. Poznáme dokonca prípady, kedy firmy začali komunikovať až v čase problému. Či už išlo o haváriu, manažerské zlyhanie alebo hromadné prepúšťanie. Klasik by povedal “celé zle”.

Pokiaľ chce priemysel zabojovať za svoju pozíciu, viac predávať, lepšie zvládať krízové situácie a priťahovať talenty – musí transparentne a profesionálne KOMUNIKOVAŤ.

Zhrnuli sme 5 konkrétnych dôvodov, prečo je to dôležité:

S kým by ste radšej robili biznis? S firmou, o ktorej si viete ešte pred jednaním nájsť dostatok informácií alebo so spoločnosťou, ktorá nemá ani webstránku a neviete o nej zistiť žiadne relevantné referencie? Komunikácia pomáha tomu, aby vám klienti a partneri lepšie rozumeli a dali prednosť pred konkurenciou. Nemému dieťaťu ani vlastná matka nerozumie a v biznise to platí dvojnásobne.

Kladiete si otázku ako sa zviditeľniť pred potenciálnymi klientmi? Médiá, organizátori konferencií, politici a iní dôležití stakeholderi potrebujú k svojmu fungovaniu dôveryhodné informácie. Dlhodobou, pravidelnou a transparentnou komunikáciou sa stávate spoľahlivým zdrojom. O vašej spoločnosti, o sektore, v ktorom pôsobíte alebo o technológii, ktorá je pre vaše podnikanie kľúčová. Vďaka tomu získavate pozornosť, za ktorú by ste inak museli platiť veľké peniaze

Profesionálna komunikácia je skvelou prípravou na krízovú. Pokiaľ komunikujete systematicky, je predpoklad, že krízová situácia, ktorá môže nastať aj u vás, bude médiami vnímaná bez zbytočných mýtov a emócií. Proaktívna komunikácia vám pomáha eliminovať riziká šírenia poloprávd a hoaxov zo strany rôznych záujmových skupín či nekalej konkurencie. 

Nájsť zručných ľudí na trhu práce nie je jednoduché. Predstavte si, že ste šikovný absolvent vysokej školy, ktorý si hľadá prácu. Išli by ste pracovať do firmy, ktorá má chaotický web a v médiách si o nej neprečítate nič dobré? Ak chcete kvalitu, musíte kvalitu prezentovať. Médiá, web a sociálne siete sú prvým miestom kde začať a dať talentom o sebe vedieť.

Green Deal alebo Európska zelená dohoda by nemala byť pre slovenský priemysel strašiakom, ale obrovskou príležitosťou. Firmy, ktoré sa zelenej transformácii postavia čelom, získajú lacnejšie úvery, výhodnejšie investície, zelené granty a lepšiu pozíciu pri dodávkach veľkým nadnárodným podnikom. Trend investovania do spoločensky a ekologicky zodpovedných firiem (ESG) rastie a naplno otvára priestor prezentovať benefity svojho podnikania. Bez profesionálnej komunikácie sa však veľa ľudí o vašich aktivitách nedozvie a ostanete na okraji záujmu.

Nastal čas, aby slovenský priemysel vystúpil z tieňa

V PR a komunikačnej agentúre GreenTalk na tom pracujeme už 5 rokov. 

Aby sme vedeli našim priemyselným klientom dodávať kvalitnú robotu, systematicky sa vzdelávame. Na dennej báze spoznávame nové technológie, môžete nás stretnúť na priemyselných konferenciách a veľtrhoch. Slovenskému priemyslu úprimne fandíme a robíme všetko preto, aby o jeho dôležitosti vedela nielen odborná, ale aj laická verejnosť. 

Ako vieme pomôcť firme ako je tá vaša? 

Vytvoríme pre vás prehľadnú komunikačnú stratégiu, nastavíme vaše vzťahy s médiami a pomôžeme vám s mediálnymi výstupmi. V prípade záujmu pripravíme vašej firme alebo produktu reprezentatívny web a nastavíme efektívnu komunikáciu na sociálnych sieťach.

Sme GreenTalk. Agentúra, ktorá mení náročné témy na zrozumiteľné posolstvá.