

Priemyselné firmy väčšinou podnikajú v B2B segmente. Preto môžu mať pocit, že Public Relations (vzťahy s verejnosťou) nepotrebujú, keďže ich biznis je postavený na dlhodobých vzťahoch, tendroch a kuloárnych dohodách. Nie je to úplne tak.
B2B biznis má svoje špecifiká a rovnako špecifická je aj jeho komunikácia. Zatiaľ čo firmy podnikajúce v B2C potrebujú masívne reklamné kampane potrebné na získanie veľkého počtu individuálnych klientov, pre B2B biznis môže ísť o peniaze vyhodené do vzduchu.
Aj preto sa B2B firmy sústredia na aktivity, ktoré im pomáhajú vytvoriť priamy kontakt s potenciálnym klientom. K svojim produktom a službám majú pripravené kvalitné prezentácie a datasheety, participujú na odborných konferenciách a kontraktačných veľtrhoch, a to všetko podporujú aktivitou svojich obchodníkov.
Ak hovoríme iba o podpore biznisu, tak to funguje. Systematická a profesionálna komunikácia však dokáže priniesť viac, aj keď ste “len” B2B priemyselná firma.
Viac o 5 dôvodoch profesionálnej komunikácie hovoríme TU.
Vráťme sa k otázke položenej na úvod. Potrebuje B2B firma profesionálnu a systematickú komunikáciu? Nechajme hovoriť dáta. Podľa uznávanej konzultačnej spoločnosti Gartner strávia nákupcovia v B2B firmách až 45 percent svojho pracovného času nezávislým prieskumom. Aké informačné zdroje používajú?
Na prvom mieste je Google alebo iný vyhľadávač, nasledujú stránky s recenziami, odporúčania kolegov, odborné časopisy a blogy, konzultanti na dané odvetvie a napokon sociálne siete. Tie zahrňuje do svojho nákupného rozhodovania až 75 % nákupcov v B2B firmách.
Ďalšie zaujímavé informácie priniesol Gartner nedávno. Až 72 % nákupných transakcií v B2B firmách prebieha čisto v online prostredí. Počnúc prieskumom, cez oslovovanie dodávateľov, vyhodnotenie ponúk až po platbu, komunikácia neopúšťa online svet vášho počítača. Posledná zaujímavá štatistika – až 81 % B2B firiem uvádza, že odmieta spolupracovať so značkami, ktoré nepozná. Správna komunikácia priemysel zviditeľní.
Na záver otázka za milión. Čo majú spomenuté dáta spoločné s komunikáciou?
Ak si potenciálni klienti nevedia dohľadať o vašich službách a produktoch dostatok dôveryhodných informácií, stávate sa neviditeľní. Dôvera vo vašu značku upadá a klient dáva prednosť konkurencii. Nemusí to byť zapríčinené nízkou kvalitou vašich výrobkov alebo služieb. Rozhodujúcim faktorom môže byť to, že váš konkurent komunikuje aktívnejšie a je klientom “na očiach”.
Uvedieme niekoľko príkladov na absentujúcu komunikáciu v priemysle:
• Ak nemáte firemný web s precízne zvládnutým SEO (optimalizácia webu pre vyhľadávače), ťažko sa ocitnete na prvých priečkach Googlu.
• Pokiaľ nepublikujete kvalitný obsah v odborných médiách, miznete zo zorného poľa expertov z vášho odvetvia. Teda ľudí, ktorí často poskytujú konzultačné služby potenciálnym klientom.
• Ak rezignujete na sociálne médiá, strácate denný kontakt s B2B komunitou. Zvlášť Linkedln vnímajte ako bezplatné médium, na ktorom môžete pravidelne informovať o dianí vo vašej firme a posilňovať jej pozíciu.
Summa summarum, za úspechom každej úspešnej firmy stojí okrem kvality výrobkov a aktívneho predaja aj profesionálna a systematická komunikácia.
V PR a komunikačnej agentúre GreenTalk sa jej venujeme denne. B2B firmám, hlavne z priemyslu, pomáhame komunikovať od roku 2017. Ako vieme pomôcť tej vašej?
Vytvoríme pre vás prehľadnú komunikačnú stratégiu, nastavíme vaše vzťahy s médiami a pomôžeme vám s mediálnymi výstupmi. V prípade záujmu pripravíme vašej firme alebo produktu reprezentatívny web a budeme vám pomáhať s efektívnou komunikáciou na sociálnych sieťach.
Sme GreenTalk. Agentúra, ktorá mení náročné témy na zrozumiteľné posolstvá.
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
_GRECAPTCHA | 5 months 27 days | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_T01162CGKN | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat_gtag_UA_219621864_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |