Komunikácia priemysel posilňuje. Prináša nový biznis a pomáha existujúcemu
Priemyselné firmy väčšinou podnikajú v B2B segmente. Preto môžu mať pocit, že Public Relations (vzťahy s verejnosťou) nepotrebujú, keďže ich biznis je postavený na dlhodobých vzťahoch, tendroch a kuloárnych dohodách. Nie je to úplne tak.
V článku sa dozviete:
- Prečo je komunikácia dôležitá aj pre B2B biznis?
- Ktoré informačné kanály používajú nákupcovia v B2B firmách?
- Prečo sú niektoré firmy pre klientov neviditeľné?
B2B biznis má svoje špecifiká a rovnako špecifická je aj jeho komunikácia. Zatiaľ čo firmy podnikajúce v B2C potrebujú masívne reklamné kampane potrebné na získanie veľkého počtu individuálnych klientov, pre B2B biznis môže ísť o peniaze vyhodené do vzduchu.
Aj preto sa B2B firmy sústredia na aktivity, ktoré im pomáhajú vytvoriť priamy kontakt s potenciálnym klientom. K svojim produktom a službám majú pripravené kvalitné prezentácie a datasheety, participujú na odborných konferenciách a kontraktačných veľtrhoch, a to všetko podporujú aktivitou svojich obchodníkov.
Ak hovoríme iba o podpore biznisu, tak to funguje. Systematická a profesionálna komunikácia však dokáže priniesť viac, aj keď ste “len” B2B priemyselná firma.
Viac o 5 dôvodoch profesionálnej komunikácie hovoríme TU.
Priemysel bez komunikácie nemôže prosperovať
Vráťme sa k otázke položenej na úvod. Potrebuje B2B firma profesionálnu a systematickú komunikáciu? Nechajme hovoriť dáta. Podľa uznávanej konzultačnej spoločnosti Gartner strávia nákupcovia v B2B firmách až 45 percent svojho pracovného času nezávislým prieskumom. Aké informačné zdroje používajú?
Na prvom mieste je Google alebo iný vyhľadávač, nasledujú stránky s recenziami, odporúčania kolegov, odborné časopisy a blogy, konzultanti na dané odvetvie a napokon sociálne siete. Tie zahrňuje do svojho nákupného rozhodovania až 75 % nákupcov v B2B firmách.
Ďalšie zaujímavé informácie priniesol Gartner nedávno. Až 72 % nákupných transakcií v B2B firmách prebieha čisto v online prostredí. Počnúc prieskumom, cez oslovovanie dodávateľov, vyhodnotenie ponúk až po platbu, komunikácia neopúšťa online svet vášho počítača. Posledná zaujímavá štatistika – až 81 % B2B firiem uvádza, že odmieta spolupracovať so značkami, ktoré nepozná. Správna komunikácia priemysel zviditeľní.
Bez komunikácie ste pre klientov neviditeľní
Na záver otázka za milión. Čo majú spomenuté dáta spoločné s komunikáciou?
Ak si potenciálni klienti nevedia dohľadať o vašich službách a produktoch dostatok dôveryhodných informácií, stávate sa neviditeľní. Dôvera vo vašu značku upadá a klient dáva prednosť konkurencii. Nemusí to byť zapríčinené nízkou kvalitou vašich výrobkov alebo služieb. Rozhodujúcim faktorom môže byť to, že váš konkurent komunikuje aktívnejšie a je klientom “na očiach”.
Uvedieme niekoľko príkladov na absentujúcu komunikáciu v priemysle:
• Ak nemáte firemný web s precízne zvládnutým SEO (optimalizácia webu pre vyhľadávače), ťažko sa ocitnete na prvých priečkach Googlu.
• Pokiaľ nepublikujete kvalitný obsah v odborných médiách, miznete zo zorného poľa expertov z vášho odvetvia. Teda ľudí, ktorí často poskytujú konzultačné služby potenciálnym klientom.
• Ak rezignujete na sociálne médiá, strácate denný kontakt s B2B komunitou. Zvlášť Linkedln vnímajte ako bezplatné médium, na ktorom môžete pravidelne informovať o dianí vo vašej firme a posilňovať jej pozíciu.
Summa summarum, za úspechom každej úspešnej firmy stojí okrem kvality výrobkov a aktívneho predaja aj profesionálna a systematická komunikácia.
V PR a komunikačnej agentúre GreenTalk sa jej venujeme denne. B2B firmám, hlavne z priemyslu, pomáhame komunikovať od roku 2017. Ako vieme pomôcť tej vašej?
Vytvoríme pre vás prehľadnú komunikačnú stratégiu, nastavíme vaše vzťahy s médiami a pomôžeme vám s mediálnymi výstupmi. V prípade záujmu pripravíme vašej firme alebo produktu reprezentatívny web a budeme vám pomáhať s efektívnou komunikáciou na sociálnych sieťach.
Sme GreenTalk. Agentúra, ktorá mení náročné témy na zrozumiteľné posolstvá.