Komunikácia priemysel posilňuje. Prináša nový biznis a pomáha existujúcemu

  • Domov
  • Blog
  • Komunikácia priemysel posilňuje. Prináša nový biznis a pomáha existujúcemu
Na obrázku je kamera zaberajúca tlačovú konferenciu.

Komunikácia priemysel posilňuje. Prináša nový biznis a pomáha existujúcemu

Priemyselné firmy väčšinou podnikajú v B2B segmente. Preto môžu mať pocit, že Public Relations (vzťahy s verejnosťou) nepotrebujú, keďže ich biznis je postavený na dlhodobých vzťahoch, tendroch a kuloárnych dohodách. Nie je to úplne tak. 

V článku sa dozviete:

B2B biznis má svoje špecifiká a rovnako špecifická je aj jeho komunikácia. Zatiaľ čo firmy podnikajúce v B2C potrebujú masívne reklamné kampane potrebné na získanie veľkého počtu individuálnych klientov, pre B2B biznis môže ísť o peniaze vyhodené do vzduchu.

Aj preto sa B2B firmy sústredia na aktivity, ktoré im pomáhajú vytvoriť priamy kontakt s potenciálnym klientom. K svojim produktom a službám majú pripravené kvalitné prezentácie a datasheety, participujú na odborných konferenciách a kontraktačných veľtrhoch, a to všetko podporujú aktivitou svojich obchodníkov. 

Ak hovoríme iba o podpore biznisu, tak to funguje. Systematická a profesionálna komunikácia však dokáže priniesť viac, aj keď ste “len” B2B priemyselná firma. 

Viac o 5 dôvodoch profesionálnej komunikácie hovoríme TU.

Prostredie veľtrhov a konferencií je pre B2B firmy prirodzeným priestorom na získanie nových klientov. Aj v tomto prípade platí, že pri podcenení komunikácie môže byť ich akvizičný úspech výrazne limitovaný.

Priemysel bez komunikácie nemôže prosperovať

Vráťme sa k otázke položenej na úvod. Potrebuje B2B firma profesionálnu a systematickú komunikáciu? Nechajme hovoriť dáta. Podľa uznávanej konzultačnej spoločnosti Gartner strávia nákupcovia v B2B firmách až 45 percent svojho pracovného času nezávislým prieskumom. Aké informačné zdroje používajú?

Na prvom mieste je Google alebo iný vyhľadávač, nasledujú stránky s recenziami, odporúčania kolegov, odborné časopisy a blogy, konzultanti na dané odvetvie a napokon sociálne siete. Tie zahrňuje do svojho nákupného rozhodovania až 75 % nákupcov v B2B firmách.

Ďalšie zaujímavé informácie priniesol Gartner nedávno. Až 72 % nákupných transakcií v B2B firmách prebieha čisto v online prostredí. Počnúc prieskumom, cez oslovovanie dodávateľov, vyhodnotenie ponúk až po platbu, komunikácia neopúšťa online svet vášho počítača. Posledná zaujímavá štatistika – až 81 % B2B firiem uvádza, že odmieta spolupracovať so značkami, ktoré nepozná. Správna komunikácia priemysel zviditeľní.

 

Bez komunikácie ste pre klientov neviditeľní

Na záver otázka za milión. Čo majú spomenuté dáta spoločné s komunikáciou?

Ak si potenciálni klienti nevedia dohľadať o vašich službách a produktoch dostatok dôveryhodných informácií, stávate sa neviditeľní. Dôvera vo vašu značku upadá a klient dáva prednosť konkurencii. Nemusí to byť zapríčinené nízkou kvalitou vašich výrobkov alebo služieb. Rozhodujúcim faktorom môže byť to, že váš konkurent komunikuje aktívnejšie a je klientom “na očiach”. 

Uvedieme niekoľko príkladov na absentujúcu komunikáciu v priemysle:

• Ak nemáte firemný web s precízne zvládnutým SEO (optimalizácia webu pre vyhľadávače), ťažko sa ocitnete na prvých priečkach Googlu. 

• Pokiaľ nepublikujete kvalitný obsah v odborných médiách, miznete zo zorného poľa expertov z vášho odvetvia. Teda ľudí, ktorí často poskytujú konzultačné služby potenciálnym klientom. 

• Ak rezignujete na sociálne médiá, strácate denný kontakt s B2B komunitou. Zvlášť Linkedln vnímajte ako bezplatné médium, na ktorom môžete pravidelne informovať o dianí vo vašej firme a posilňovať jej pozíciu.  

Na obrázku je textová grafika s týmto textom: Odporúčané nástroje B2B komunikácie: 1. SEO 2. Obsah v ekonomických a odborných médiách 3. Profesionálna komunikácia na LinkedIN


Summa summarum, za úspechom každej úspešnej firmy stojí okrem kvality výrobkov a aktívneho predaja aj
profesionálna a systematická komunikácia

V PR a komunikačnej agentúre GreenTalk sa jej venujeme denne. B2B firmám, hlavne z priemyslu, pomáhame komunikovať od roku 2017. Ako vieme pomôcť tej vašej?

Vytvoríme pre vás prehľadnú komunikačnú stratégiu, nastavíme vaše vzťahy s médiami a pomôžeme vám s mediálnymi výstupmi. V prípade záujmu pripravíme vašej firme alebo produktu reprezentatívny web a budeme vám pomáhať s efektívnou komunikáciou na sociálnych sieťach.

Sme GreenTalk. Agentúra, ktorá mení náročné témy na zrozumiteľné posolstvá.