Zabudnite na obrovské PR rozpočty. Staňte sa myšlienkovým lídrom

  • Domov
  • Blog
  • Zabudnite na obrovské PR rozpočty. Staňte sa myšlienkovým lídrom
Záber na rečníka, predsedu predstavenstva spoločnosti PW Energy, ktorý vystúpil na konferencii Slovakia Tech 2022.

Zabudnite na obrovské PR rozpočty. Staňte sa myšlienkovým lídrom

Médiá potrebujú pre svoju prácu dôveryhodné zdroje. Častokrát ide o myšlienkových lídrov. Môžete sa nimi stať aj vy. Stačí, ak máte unikátnu tému a dokážete ju systematicky komunikovať.  Novinári a organizátori konferencií vás vyhľadajú sami. Výskumy potvrdzujú, že myšlienkové líderstvo zvyšuje dôveryhodnosť vašej značky a podporuje biznis. A nestojí to ani veľké peniaze.

V článku sa dozviete:

Na úvod si povedzme, čo si vlastne pod myšlienkovým líderstvom predstaviť. Myšlienkový líder je odborník, ktorý pozná a určuje trendy vo svojom odvetví. So svojimi znalosťami sa delí nielen s ostatnými expertmi v danej oblasti, ale aj s verejnosťou. Vďaka tomu je rešpektovanou autoritou nielen pre médiá, ale aj pre organizátorov konferencií a ďalších aktérov.

Globálnym príkladom je automobilová značka VOLVO. Stala sa synonymom slova bezpečnosť. Toto prepojenie však nevzniklo samé. Automobilka témou bezpečnosti žije a systematicky ju komunikuje. Na jej webe nájdete túto silnú myšlienku: “Je našou víziou, aby sa v novom aute VOLVO nikto vážne nezranil alebo v ňom nezomrel.” 

To, čo sa podarilo VOLVU, sa podarilo aj iným úspešným firmám. Základom bola hĺbková znalosť problematiky a jej aktívna komunikácia. Nielen v médiách, blogoch alebo na sociálnych sieťach. Dôležitá je aktívna participácia na odborných platformách a zdieľanie svojho know-how s ostatnými. Inými slovami – schopnosť inšpirovať.

Ako sme dostali tému geotermu do médií

Po príklady však nemusíme chodiť iba do zahraničia. Jeden z našich klientov, spoločnosť PW Energy, realizuje projekty prvých geotermálnych elektrární na Slovensku v blízkosti Prešova a Žiaru nad Hronom. Za tri roky spolupráce sa nám podarilo z PW Energy spraviť myšlienkového lídra v téme, ktorá je pre túto značku kľúčová.

Graf ukazujúci nárast mediálnych zmienok o pojme geotermálna elektráreň a mediálnych zmienok o PW Energy.


Potvrdzujú to aj dáta z mediálneho monitoringu. Tesne predtým, ako sme začali so spoločnosťou spolupracovať, bola téma geotermálnych elektrární v slovenských médiách takmer neviditeľná. Za celý rok 2019 ste mohli o nich nájsť iba 7 mediálnych zmienok. Rok nato, boli geotermálne elektrárne v médiách zmienené už 35-krát. A v minulom roku až 136-krát.

Ako často bol v súvislosti s touto témou spomenutý náš klient? Kým v roku 2019 to bolo nula zmienok a rok na to 10 zmienok, tak v roku 2021 to bolo až 90 zmienok. To znamená, že v roku 2021 bola PW Energy spomenutá pri téme geotermálnych elektrární až v 66 percentách výstupov.

Podobný trend môžeme sledovať aj na sociálnych sieťach alebo vo vyhľadávačoch. Na prvých priečkach Googlu nájdete v súvislosti s geotermom vo väčšine prípadov práve spojenie s PW Energy. 
 


Pred tromi rokmi bola firma komunikačne takmer neviditeľná. Dnes sa stáva slovenským myšlienkovým lídrom v téme geotermálnych elektrární a pomaly aj v téme geotermu ako takého.

Myšlienkové líderstvo prináša nových klientov

Systematická komunikácia a spájanie značky s unikátnou témou buduje kredit spoločnosti. Zvyšuje dôveryhodnosť a potenciálni klienti vás tým pádom vnímajú ako partnera hodného spolupráce.  

Čo je však najpodstatnejšie, myšlienkové líderstvo vedie v B2B sektore k získavaniu klientov a rozvoju vášho biznisu. Podľa výskumu, ktorý zrealizovala sociálna sieť LinkedIn a jedna z najväčších PR agentúr na svete Edelman, až 60% tzv. decision makerov (ľudí, ktorí majú vo firmách rozhodovaciu právomoc) v oblasti obchodu uviedlo, že myšlienkové líderstvo je niečo, čo ich viedlo k prideleniu zákazky danej spoločnosti. Ďalší prieskum z dielne americkej marketingovej agentúry Hinge poukázal na získavanie referencií. Až 81,5 % firiem dostáva odporúčania od ľudí, s ktorými priamo nespolupracovali. Tieto odporúčania nie sú založené na priamom vzťahu dodávateľ/klient, ale vychádzajú z dobrej reputácie firmy. 

 

K public relations neodmysliteľne patrí strašiak obrovských rozpočtov. Áno, ak idete cestou reklamy a inzercie, vedia byť naozaj veľké. Novinári však k svojej dennej práci potrebujú kompetentných a dôveryhodných odborníkov. A tými sú aj myšlienkoví lídri. Ak sa ním stanete, získavate mediálny priestor, za ktorý by ste inak museli platiť veľké peniaze.

Receptom je
systematická a profesionálna komunikácia. Komunikácia, ktorej sa venujeme na dennej báze. Sme GreenTalk, PR a komunikačná agentúra orientovaná na priemysel. Agentúra, ktorá mení náročné témy na zrozumiteľné posolstvá.