Komunikácia procesu EIA
Argumentačný manuál
- základ argumentácie v prospech vášho zámeru
- prináša odpovede na citlivé otázky o projekte
- pozerá sa na zámer z pozície „diablovho advokáta“
Argumentačný manuál je viac ako bežné Q/A. Ide o komplexný materiál, ktorý vzniká v spolupráci s vašimi odborníkmi. Na váš zámer sa pozeráme nielen z technologického a environmentálneho hľadiska, ale aj z pohľadu človeka žijúceho vo vašom záujmovom regióne.
Vo výsledku vzniká hodnotný dokument, ktorý vytvára celý rad silných argumentov, použiteľných v komunikácii s médiami, aktivistami, predstaviteľmi samosprávy alebo s bežnými občanmi.
Komunikačná stratégia
- otvára cestu ku klientom
- identifikuje slabé a silné stránky komunikácie
- má stanovené merateľné ciele
Ide o komplexný dokument, ktorý odpovedá na otázku ako komunikovať. Stanovuje, či potrebujete nový web alebo PR aktivity, a ktorá sociálna sieť je pre vás relevantná. Zároveň pomenúva, ako čo najefektívnejšie osloviť vaše cieľové skupiny a ktoré metriky použiť. Bez profesionálnej stratégie rastie riziko, že komunikácia nemá účinok a klient míňa prostriedky neefektívne.
Komunikačný plán
- pomáha plánovať vaše kapacity
- zosúlaďuje jednotlivé komunikačné ciele
- rozdeľuje komunikáciu do logických etáp
Zatiaľ čo stratégia odpovedá na otázky čo, ako a komu, plán hovorí kedy. Komunikačné aktivity usporiada do časových období, ktorých dáta sú priebežne vyhodnocované. Podľa výsledkov možno komunikáciu flexibilne upravovať, aby prinášala žiadaný efekt. Vďaka plánu zároveň viete, kedy vznikne váš web, firemné fotografie alebo dizajn manuál. Ide o dôležitý dokument, ktorý pomáha vyhodnotiť vaše personálne, časové a finančné kapacity a prispôsobiť im rozsah a frekvenciu vašej komunikácie.
Komunikácia
- získavate nových klientov
- komunikujete dôležité témy
- budujete značku
Komunikácia začína obdobím, kedy pripravujeme alebo aktualizujeme váš web, tvoríme nové logo alebo dizajn manuál. Radíme vám ako komunikovať s médiami a na sociálnych sieťach, konzultujeme váš imidž a prejav. Zároveň vytvárame vzťahy s médiami, ktoré sa venujú vašej problematike.
Následne začínate komunikovať. V spolupráci s GreenTalk tvoríte profesionálny obsah na sociálnych sieťach, máte reprezentatívny a prehľadný web, médiá vás rešpektujú ako odborníka vo vašej oblasti. Aj vďaka tomu pomáhate vášmu biznisu dosahovať skvelé výsledky.
Ako vzniká komunikácia procesu EIA?
KROK 0
Argumentačný manuál
KROK 1
Komunikačná stratégia
KROK 2
Komunikačný plán
KROK 3
Komunikácia
Ako vzniká marketingová komunikácia?
Argumentačný manuál
- základ argumentácie v prospech vášho zámeru
- prináša odpovede na citlivé otázky o projekte
- pozerá sa na zámer z pozície „diablovho advokáta“
Argumentačný manuál je viac ako bežné Q/A. Ide o komplexný materiál, ktorý vzniká v spolupráci s vašimi odborníkmi. Na váš zámer sa pozeráme nielen z technologického a environmentálneho hľadiska, ale aj z pohľadu človeka žijúceho vo vašom záujmovom regióne.
Vo výsledku vzniká hodnotný dokument, ktorý vytvára celý rad silných argumentov, použiteľných v komunikácii s médiami, aktivistami, predstaviteľmi samosprávy alebo s bežnými občanmi.
Komunikačná stratégia
- otvára cestu ku klientom
- identifikuje slabé a silné stránky komunikácie
- má stanovené merateľné ciele
Ide o komplexný dokument, ktorý odpovedá na otázku ako komunikovať. Stanovuje, či potrebujete nový web alebo PR aktivity, a ktorá sociálna sieť je pre vás relevantná. Zároveň pomenúva, ako čo najefektívnejšie osloviť vaše cieľové skupiny a ktoré metriky použiť. Bez profesionálnej stratégie rastie riziko, že komunikácia nemá účinok a klient míňa prostriedky neefektívne.
Komunikačný plán
- pomáha plánovať vaše kapacity
- zosúlaďuje jednotlivé komunikačné ciele
- rozdeľuje komunikáciu do logických etáp
Zatiaľ čo stratégia odpovedá na otázky čo, ako a komu, plán hovorí kedy. Komunikačné aktivity usporiada do časových období, ktorých dáta sú priebežne vyhodnocované. Podľa výsledkov možno komunikáciu flexibilne upravovať, aby prinášala žiadaný efekt. Vďaka plánu zároveň viete, kedy vznikne váš web, firemné fotografie alebo dizajn manuál. Ide o dôležitý dokument, ktorý pomáha vyhodnotiť vaše personálne, časové a finančné kapacity a prispôsobiť im rozsah a frekvenciu vašej komunikácie.
Komunikácia
- získavate nových klientov
- komunikujete dôležité témy
- budujete značku
Komunikácia začína obdobím, kedy pripravujeme alebo aktualizujeme váš web, tvoríme nové logo alebo dizajn manuál. Radíme vám ako komunikovať s médiami a na sociálnych sieťach, konzultujeme váš imidž a prejav. Zároveň vytvárame vzťahy s médiami, ktoré sa venujú vašej problematike.
Následne začínate komunikovať. V spolupráci s GreenTalk tvoríte profesionálny obsah na sociálnych sieťach, máte reprezentatívny a prehľadný web, médiá vás rešpektujú ako odborníka vo vašej oblasti. Aj vďaka tomu pomáhate vášmu biznisu dosahovať skvelé výsledky.
Máte záujem o komunikáciu procesu EIA?
Aktivity komunikácie procesu EIA
V nadväznosti na argumentačný manuál, komunikačnú stratégiu a komunikačný plán vzniká mix nasledujúcich aktivít
Výskum
verejnej mienky
Vzťahy
s médiami
Public
Affairs
Web
zámeru
Sociálne
siete
Krízová komunikácia
Prezentačné materiály
Verejné prerokovanie
Máte záujem o stretnutie alebo viac informácií? Rezervujte si konzultáciu
Najčastejšie otázky
Nejde “iba” o novinové články, posielanie tlačových správ alebo reportáže vo večerných správach na Markíze. Poctivé PR vyzerá inak. Jeho úlohou je predvídať a analyzovať verejnú mienku, vrátane identifikovania rizík pre vašu firmu. Rovnako je dôležité poradenstvo pre manažment vašej firmy a jeho školenie pre potreby mediálnych vystúpení a možnej krízovej komunikácie.
Pilierom poctivého PR je taktiež dokonalé poznanie vašich biznisových cieľov. Na základe získaných informácií pripravujeme komunikačnú stratégiu a komunikačný plán. Samozrejmosťou je aj systematická práca s médiami a vytváranie vzťahov s novinármi, ktorí sa venujú vašim témam.
Až následne sa pristupuje k samotným komunikačným aktivitám. Ich rozsah, cielenie a frekvencia sú výsledkom súladu s vašimi biznisovými cieľmi a reálnymi kapacitami.
Spolu s inými odborníkmi na komunikáciu sa zhodujeme, že jedným z kľúčových prvkov ESG bude práve komunikácia. Nepôjde iba o to, aby ste sa vedeli verejne pochváliť vašimi dátami o environmentálnych alebo sociálnych aktivitách. Podstatou je, aby ste dáta komunikovali korektne a zrozumiteľne. V takom prípade môžu pomôcť k budovaniu vašej značky nielen navonok, ale aj do vnútra firmy.
Na to, aby ste to zvládli, budete potrebovať zorientovaných a kriticky uvažujúcich kolegov na marketingovom oddelení. Rovnako vám môžu prísť vhod služby skúsenej komunikačnej agentúry. GreenTalk žije témami ESG od svojho vzniku v roku 2017.
Po jej schválení pripravíme komunikačný plán, ktorý stanovuje jednotlivé komunikačné aktivity v časových obdobiach, štandardne na obdobie 1-2 rokov. Plán v nadväznosti na jednotlivé ciele (budovanie značky, akvizícia, zapamätateľnosť…) obsahuje kvantifikovateľné kritéria, prostredníctvom ktorých sa jednotlivé aktivity merajú a v čase prispôsobujú.
V nadväznosti na komunikačný plán prichádza k samotnej komunikácii. Tá obsahuje PR aktivity (články, blogy, rozhovory, komentáre), administráciu a editáciu webu, správu sociálnych sietí, ale aj špeciálne aktivity v podobe organizácie podujatí pre odbornú i laickú verejnosť, komunikáciu so stakeholdermi (PA – Public Affairs) alebo agenda setting (nastoľovanie témy do verejnej debaty).
• Ak nemáte firemný web s precízne zvládnutým SEO (optimalizácia webu pre vyhľadávače), ťažko sa ocitnete na prvých priečkach Googlu.
• Pokiaľ netvoríte a nepublikujete kvalitný obsah, miznete zo zorného poľa verejnosti a expertov z vášho odvetvia. Ochudobňujete sa tak o šancu stať sa “myšlienkovými lídrami”. Teda odborníkmi, ktorých spontánne oslovujú novinári alebo organizátori konferencií.
• Ak rezignujete na sociálne médiá, strácate denný kontakt s biznisovou komunitou. Zvlášť Linkedln vnímajte ako bezplatné médium, na ktorom môžete pravidelne informovať o dianí vo vašej firme a posilňovať jej pozíciu.
Summa summarum, za úspechom každej úspešnej firmy stojí okrem kvality výrobkov a aktívneho predaja aj profesionálna a systematická komunikácia. V agentúre GreenTalk sa jej venujeme denne.
Aká by mala byť komunikácia z hľadiska rozsahu, aké kanály by mali byť na komunikáciu použité, na ktoré cieľové skupiny by mala byť nasmerovaná a aký by mal byť “tone of voice” vašej firmy stanovuje práve precízne pripravená marketingová stratégia.
Aj preto firmy pracujú s tímom GreenTalk radi. Vďaka reportom majú presný prehľad o objeme vykonanej práce a vďaka kvantifikovateľným kritériám vedia vyhodnotiť, či im spolupráca s nami dáva biznisový zmysel.
Referencie od našich klientoch si môžete pozrieť tu
Vo všeobecnosti platí, že výsledkom práce GreenTalk je vyšší kredit značky, ľahšia rozpoznateľnosť na trhu, mediálna znalosť jej predstaviteľov a zvýšené povedomie o témach, ktoré reprezentuje.
Ide o hodnotný potenciál, ktorého biznisové zúžitkovanie je na klientovi samotnom.