

Nezvládnutá krízová komunikácia môže spôsobiť značné škody. Pozreli sme sa na to, ako nepríjemné udalosti vo firme komunikovať, a prečo je dôležité dôverovať profesionálom.
Ste pripravení na krízové situácie? Podľa prieskumu konzultačnej spoločnosti Deloitte až 86% vrcholových manažérov tvrdí, že áno. Dokonca sú presvedčení, že ich firma je na zvládnutie “krízovky” pripravená veľmi dobre. Až 47 % zamestnávateľov tvrdí, že má potrebné kapacity a procesy nastavené tak, aby zvládli krízu s čo najlepším výsledkom.
Ako by to vyzeralo, ak by prišlo na lámanie chleba, je však otázne. Iba malá časť z firiem totiž v prieskume uviedla, že krízové scenáre aj otestovala v simulovaných podmienkach.
Či už sa jedná o systémové zlyhanie, škandály, nehody alebo manažérske prešľapy, je dobré byť pripravený. Potvrdzujú to ďalšie dáta – podľa štúdie Deloitte mala v 31 % prípadoch krízová situácia negatívny ekonomický dopad na firmu. V prípade spoločností, ktoré nemali plán na zvládnutie podobných udalostí tento podiel stúpol až na 47 %.
Aj preto je komunikácia dôležitou súčasťou krízového manažmentu. Ku každej situácii treba pristupovať individuálne, no vo všeobecnosti platí, že najhoršie je nerobiť nič. Alebo ešte horšie – zatĺkať. Komunikovať treba a na rozdiel od bežnej situácie to treba robiť mimoriadne sústredene, s emóciami pod kontrolou a hlavne s mierou.
Existuje päť základných pilierov, na ktorých by mala vaša komunikácia v čase krízy stáť.
Neoddeliteľnou súčasťou krízovej komunikácie je zapojenie vašich zamestnancov. TOP manažéri často robia chybu, že sa sústredia iba na posolstvá smerom von. Teda k médiám alebo k zákazníkom. Situáciu treba transparentne vysvetliť aj vlastným zamestnancom. V opačnom prípade môže prísť k šíreniu dezinformácií a prehĺbeniu krízy.
Najdôležitejšie je však komunikovať dlhodobo. Platí jednoduchá zásada – ak komunikujete profesionálne v dobrých časoch, je veľká šanca, že tak budete robiť aj krízových. Manažment zvyknutý na prácu s médiami a spoluprácu s agentúrou ovláda základné komunikačné postupy a zároveň je schopný kontrolovať svoje emócie. A to je dôležité, lebo práve tie dokážu v krízových situáciách spôsobovať najväčšie škody.
Spoľahnite sa pri nastavení profesionálnej komunikácie na špecialistov, ktorí sa jej venujú na dennodennej báze. Pripravíme vám dlhodobú komunikačnú stratégiu a pomôžeme posilniť vašu značku. Zároveň vás pripravíme na to, aby ste krízové situácie zvládali bez škodlivých následkov.
Sme GreenTalk. Agentúra, ktorá mení náročné témy na zrozumiteľné posolstvá.
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
_GRECAPTCHA | 5 months 27 days | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_T01162CGKN | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat_gtag_UA_219621864_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |