Whether it’s media relations, web presence, social media, or event organization, all these activities fall under public relations. The frequency, scope, and tone of communication depend on the objectives the client wants to achieve. Therefore, the first step is to develop a communication strategy and plan, from which specific activities naturally follow.
It is a comprehensive document that answers the question of how to communicate. It determines whether you need a new website or PR activities, and which social media platforms are most relevant for you. It also defines how to reach your target audiences most effectively and which metrics to use. Without a professional strategy, there’s a higher risk that communication will be ineffective and that the client will spend resources inefficiently.
While the strategy answers the questions of what, how, and to whom, the plan answers when. It organizes communication activities into time periods, with data being continuously evaluated. Based on the results, communication can be flexibly adjusted to achieve the desired effect.
The plan also allows you to know when your website, corporate photos, or design manual will be created. It is an important document that helps assess your personnel, time, and financial capacities, and adapt the scope and frequency of your communication accordingly.
Communication begins with the phase in which we prepare or update your website, create a new logo or design manual, and advise you on how to communicate with the media and on social networks. We also consult on your image and public presentation, while building relationships with journalists and media outlets relevant to your field.
Then, you begin to communicate. In collaboration with GreenTalk, you create professional content for social media, maintain a representative and well-structured website, and are recognized by the media as an expert in your field. Thanks to this, you help your business achieve outstanding results.
Ide o komplexný dokument, ktorý odpovedá na otázku ako komunikovať. Stanovuje, či potrebujete nový web alebo PR aktivity, a ktorá sociálna sieť je pre vás relevantná. Zároveň pomenúva, ako čo najefektívnejšie osloviť vaše cieľové skupiny a ktoré metriky použiť. Bez profesionálnej stratégie rastie riziko, že komunikácia nemá účinok a klient míňa prostriedky neefektívne.
Zatiaľ čo stratégia odpovedá na otázky čo, ako a komu, plán hovorí kedy. Komunikačné aktivity usporiada do časových období, ktorých dáta sú priebežne vyhodnocované. Podľa výsledkov možno komunikáciu flexibilne upravovať, aby prinášala žiadaný efekt. Vďaka plánu zároveň viete, kedy vznikne váš web, firemné fotografie alebo dizajn manuál. Ide o dôležitý dokument, ktorý pomáha vyhodnotiť vaše personálne, časové a finančné kapacity a prispôsobiť im rozsah a frekvenciu vašej komunikácie.
Komunikácia začína obdobím, kedy pripravujeme alebo aktualizujeme váš web, tvoríme nové logo alebo dizajn manuál. Radíme vám ako komunikovať s médiami a na sociálnych sieťach, konzultujeme váš imidž a prejav. Zároveň vytvárame vzťahy s médiami, ktoré sa venujú vašej problematike.
Následne začínate komunikovať. V spolupráci s GreenTalk tvoríte profesionálny obsah na sociálnych sieťach, máte reprezentatívny a prehľadný web, médiá vás rešpektujú ako odborníka vo vašej oblasti. Aj vďaka tomu pomáhate vášmu biznisu dosahovať skvelé výsledky.
Following the communication strategy and plan, a mix of the following activities is created
Interested in a meeting or more information? Book a consultation

